Tuesday, October 21, 2008

Afghanistan di Bedil Peluru Gol


SKUAD bola sepak negara melengkapkan perlawanan terakhir Kumpulan A dengan kemenangan 6-0 ke atas Afghanistan pada kempen Pestabola Merdeka edisi ke-40 di Stadium Nasional Bukit Jalil.

Meskipun menurunkan ramai pemain simpanan, skuad kendalian jurulatih, B. Sathianathan itu tidak berdepan masalah untuk mencatat kemenangan ketiga berturut-turut selepas menang 4-0 masing-masing ke atas Nepal dan Sierra Leone.

Selaku juara bertahan dan juga pilihan bagi memenangi edisi kali ini, barisan pemain kebangsaan seharusnya dipuji atas apa yang di persembah pada kali ini. Memenangi semua perlawanan tanpa kalah dan gawang Malaysia belum lagi dibolosi.

Mungkin ada yang mempertikaikan kemenangan pasukan negara dengan kata kata ini "alah boley arr lawan pekerja kilang Nepal!" ataupun kedengaran seperti ini " emm team kampung mane yang main dalam PBM tu..ntah mana team ntah Malaysia ajak".

setiap individu berhak menyuarakan pendapat dan pendapat tetapi biarla berdasarkan fakta bukan cakap lepas atau omong kosong.

Apa yang saya harapkan agar skuad negara akan sekali lagi menjulang piala "KITA" pada edisi kali ini. Go Team Malaysia.

No comments: