Monday, February 23, 2009

Kenduri@Chenor 2~This is My Beautiful Kampong~

Habis je kenduri aku dah siap pakat2 dgn kezen aku nak pegi kat Batu Bor...lebey kurang 3 km dari rumah..purpose utama adalah nak tangkap gamba...sebab aku memang da lame berajat nak tangkap gamba kat situ..dengan bebekal kan kamera Nikon Dpinjam (adik beradik ngan D40 la tu) sebelom tu..odw nak sampai tu aku sempat la menonton aksi percuma..adegan panas yang memang terlampau..tepi jalan pon dibantai..huh..tak tau malu sungguh..agak2 la nak menTut! ni idak..terang terangan...siut tul kambing biri2 tu...wat aksi panjat memanjat lak..hahah..k sampai2 kat tepi sungai dgn hati yg teruja aku pon merakam kan lah pemandangan kat situ...tenang jiwa beb..hati runsing ley damai...jiwa kacau boley cool...cume agak mencemarkan sikit sebab byk periuk api(taik lembu).

Time2 tulah aku tingat lagu menghilir ke sungai pahang...hehe..sempat gak la test vokal kat tepi sungai tu..kalau dulu mase aku kecik2 aku slalu dtg situ tgk pesta batu bor..tiap kali air surut penduduk kampung ade wat cam telematch la...sgt cool..skrg ni aku tak tau la ade lagi ke tak..budak2 muda kat kg ni pon da kurang...tgh aku sibuk tangkap gamba tiba2 ade 2 org makcik ni yg kebetulan nak kesungai mase tu tegur aku "tak abis tangkap gambo kenduri tadi lagi ker'. rupeny makcik tu ade dtg kat kenduri sebelom tu..aku sengih2 busuk jer..nak je aku suruh makcik tu posing ala2 maya karin ley aku tangkap gamba.hehe..tapi tula..rajin die orang turun cari ikan cari rezeki..

cuaca agak panas..tapi cantik...satu yg menariknya bila air surut sungai ni akan ade pantai...dan panjangnye lebey kurang 200m la lebey kurang...dan bila air sungai naik air sungai ni akan tuka jadi warna biru cam laut...fuhha ku kene ygkp gamba bile air naik nanti...abes je sesi tupastu g ngorat anak dara tok pat(ketua kampung) hahah..memang kali ni aku puas ati balik kampung..memang best...esoknyer...sambong lagik laaa....



2 comments:

adifDAS said...

wah...
cun pic kmu
huhuh

sgt best klo aku ad sekali
nti bla aku pg umh ang
ang bw aku ke stu k..

huhuhuh
aku buhsan ni

Mumy said...

hehe home sweet home kan?
i really misses my kampong too.i love fishing at the small river at my kampong..i dont aim for big fishes but its a lot of fun already for me la..
haha