Thursday, August 14, 2008

Wira Kita Mara

setelah beberapa tahun menunggu.Setelah beberapa lama menghitung kini semuanya teletak ditangannya sendiri. Pingat sudah dalam genggaman, perak atau pun kilauan emas menjadi tanda tanya. Saya percaya seluruh malaysia berdebar debar menyaksikan perhitungan Lee Chong Wei pada separuh akhir semalam. Dia berjaya mara ke perlawanan akhir Olimpik kali ini selepas kecewa pada temasya yang sudah. kesungguhan? sudah tentu dengan kesungguhan beliau meletakkna beliau sebagai wira nombor satu negara.

Kini perhitungan terletak pada dirinya sendiri. beliau mengatakan bahawa ingin mencapai kepuasan peribadi. Ya, itu adalah tekadnya.Setelah berusaha keras selama ini bersama jurulatihnya Misbun Sidek munkin dia akan membuktikan sesuatu esok. RM1 juta atau RM3 ratus ribu? terletak ditangannya.Jika dilihat dan diteliti mungkin bukan itu yang dicari oleh Chong Wei, seperti katanya "Ganjaran kerajaan tidak pernah saya fikirkan sehingga kini kerana saya mengejar kepuasan peribadi.

"Saya pasti akan beraksi bermati-matian di final nanti," katanya yang mengakui lega bebanan besar yang ditanggungnya sudah berakhir sebaik mengesahkan tiket ke final selepas mengharungi perlawanan selama 62 minit itu.

harapan 25juta penduduk Malaysia. Hanya satu, kilauan Emas dibawa pulang. Kepada Lee Chong Wei semoga berjaya hendaknya esok!!







http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Saturday/Sukan/20080815234542/Article

No comments: