tedetik kat dalam hati....hidup ni untuk apa.....
untuk suka suka....
untuk duka duka...
untuk bermuka muka...
pilih....
pilihan kadang kadang mendatangkan kesilapan....
silap pilih...silap jangka silap duga...
kala terbit fajar...mata celik melihat dunia....setiap hari setiap pagi...
memikir..terfikir....
harini mahu dijadikan lebih baik dari semalam....mahu terus maju...mahu terus meluru...
tapi hakikatnya masih sama....celik mata dike eokan harinya...masih sama..
terfikir sejenak....Allah itu esa....Dia takan mengubah hambanya yang tidaK berusaha mengubah nasibnya semdiri...
terdetik dalam hati.....hidup ini intuk apa?????
untuk menjadi hambaNya yang bertaqwa...amin....
Wednesday, May 23, 2012
Monday, May 14, 2012
entri entri
assalammualaikum
aku hampir hampir lupa yang aku ada blog..dah setahun aku tinggal bersawang.....tapi..knpe tiba tiba aku na menulis balik ni? ape yang mendorong? rasa rindu seperti zamn 2 Tahun dulu macam timbul balik. aku raa macam sekejap je masa berlalu. sedar sedar sekarang dah tahun 2012. rasa macam agak terlambat untuk sedar..hee...zaman dudk min cs depan laptop sambil mencarut carut sebab kene tembak dgn terorist...tu dulu....
skrg masih sama tpi more komited dgn kerja family and tunangku...
bnyk benda nk share tpi next post....sbb mata dah ada gam...n lps kne cheese nan tandori dan menyaksikan man u x dpt league title mlm ni...sedeyy kawe deh.....adios.....
skrg masih sama tpi more komited dgn kerja family and tunangku...
bnyk benda nk share tpi next post....sbb mata dah ada gam...n lps kne cheese nan tandori dan menyaksikan man u x dpt league title mlm ni...sedeyy kawe deh.....adios.....
Thursday, May 6, 2010
Oldtown white coffee...
Aku tak suke sangat minum white coffee at oldtown nih..kalau x sebab air ni paling murah aku oder la jgk walaupun air favorite aku kat sini Enriched Chocolate. Aku kat KL still mc and last 2 days medical checkup and doctor found that aku nyer tulang dah sambung..tersenyum aku dengar doctor tu bagitau mcm tuh (dengan muke penuh dedikasi dan penuh ikhlas) TAPI...............(PAUSE) ayat yang paling org sakit tak nak dengar kalau pergi buat medical checkup...kalau dah doctor ckp tapi....THERE MUST HAVE SOMETHING WRONG.....aku dah pasrah...senyum x ikhlas....(sambung doctor ckp tdi) tapi awak punya tlg ni de x selari lah...die bersambung atas and bawah...x ade ape2 ni..janji die bersambung....FIN.
aku tamatkan ayat doctor tu utk x menyakitkan hati aku...
Ini semua Dugaan Nya...semua dugaan NYa....wooOOoo..(by HUJAN)
xpelah..asalkan kire aku dah boleh menaip 2 belah tgn ni pon dah okdah...dah lame aku dok kat kmpg..nak kat sebulan gak lah..ble aku blik KL otak kau jdi semak...mcm terperuk...x tau knape...mujurlah ade gadisku...Thanks a lot sayang...
maybe that the sign aku kene tinggalkan kuala lumpur ni..dan cari tempat lain? I am nomad...berpindah randah....tak bertamadun..haha....
maybe next week bleh dah kot stat keje...insyaallah...
make the world PEACE yall....
Thursday, April 22, 2010
First post in 2010...lamenyer...

Peace.Love.Happiness
Assalammualaikum....
Hye there..'long time no c'(ayat bdk2 mambang)...lame aku x update blog ni. Tak sangka pulak ini adalah first post aku utk tahun ni. Banyak benda yg aku lalui sepanjang 4 bulan ni...
Banyak dah Terlepas - Habis aku praktikal last year aku bekerja part time di Stadium KLCC..cari duit poket 1 bulan utk aku move dgn kerja lain...macam2 jobs vacancy aku try. dari goverment, private, NGO, multinasinal..name it...sume da try...tpi buat waktu tu ade yg sangkut..aku pulak x nak...ishh common la Hady jgn la memilih...
Meng Anggur-aku berhenti kerja pada 1hb jan 2010..mase new year..sebab keadaan kerja yg agak teruk..ddan dah tiba mase aku cari kerja yg sesuai dgn qualification aku. Bukan lah memilih, tpi mmg kene memilih...memandang kan kos sara idop kat KL ni agak tinggi dan aku boleh dikategorikan sebagai orang yang berpendapatan rendah..balik ke kampung..kebetulan ada perkara yg harus aku selesaikan kat kampung..smentara aku x de keje tu dapat lah aku tolong family aku kat umah...aku x menyesal pon berhenti keje. sebab aku tau ape yg aku buat and percaya rezeki yang Allah Taala beri kat aku. Yess aku kene cari rezeki x kan dtg bergolek macam tenggiling..tpi akn tiba masanya..

Economi - sekarang ni macam2 kite dgr gov buat utk memulihkan economi negara..aku dapat rasakan ape yg 'mereka2' buat kat ats sana tu membuah kan hasik sikit demi sedikit. ang baru graduate cam aku aku ni rase gak la positif nyer...tpi still kene banyak lagi yang perlu di beri perhatian..banyal usaha2 utk memulihkan economi masyarakt luar bandar...tpi aku nak bg tau khusus utk masyarakat di bandar...aku tak rase org duk kat kampung ni Miskin..bersepah lot2 banglo kat kampung aku..besor umoh awok yakk..(loghat temeloh) dan kalau dikira isi pendapatan jika dibelanjakan x kan sampai ZERO or NEGETIF...bygkan kalau pergi menoreh pagi2...pukul 8stgh dah balik...dok breakfirst..tgk tv mengangkang...jap g petang pegi tgk kandang kambing...hasil utk sebulan je dah bersih RM2000...weyh dok kampung 2ribu nak wat per? tpi mmg lah x semua yg begitu..tetapi berbeza dgn kat bandar khusus lah KL...katekan lah gaji RM1500...tolak sewa umah..tolak mkn minum, clubbing blanje kawan2 itu ini... tolak tu tolak ni..perghh sepuloh hengget tinggal???!!sampai terpakse ber KREDIT..emhh..(maafkn saya sy x pandai sgt economi..just to share idea).Mane yg pandai nyimpan tu advantage lah...aku? tgh2 kot...nyimpan yer boros pon yer...haha lalang tol...ni view aku..view anda?? anda buat anda dapat...=p
Sekarang- aku dah bekerja...company yang wat sale ttg gym and fitness equipment...Fitness Concept...maybe aku ceritakan dlm post akan datang..
Peace not War...
Friday, November 13, 2009
kenapa masalah datang bila kita banyak masalah....
kanan masalah kiri masalah depan masalah blakang masalah....
semalam aku dpt msg tepat2 time balik kerje....aku punye thesis kene buat pembetulan lagi..
laagii??!! tu pon atas silap aku..tersilap print reference..
aku ingat da boleh seatlle.. boleh tenang2kan fikiran....so blog ni la jdi mangsa tuk lepaskan perasaan...
perasaan? perasan? peras ugut? ahhh ni bende yg lain even nak dekat same name die..kecuali la peras ugut...but still got peras kan? abaikan...
emosi same ah ngan perasaan... so bila sorang tu emo..seorang itu akan perasaan....tpi perasaan ape? marah,suka,gembira, sedih,teruje,terharu???
kasihan...kesian...kaseh...same jugak.......bermula daripada perkataan kasihan....tpi kasihan jugak blek lukekan perasaan org lain....kasihan pulak??
aku emo~ aku perasaan...masuk askar ahh camnihhh...
kanan masalah kiri masalah depan masalah blakang masalah....
semalam aku dpt msg tepat2 time balik kerje....aku punye thesis kene buat pembetulan lagi..
laagii??!! tu pon atas silap aku..tersilap print reference..
aku ingat da boleh seatlle.. boleh tenang2kan fikiran....so blog ni la jdi mangsa tuk lepaskan perasaan...
perasaan? perasan? peras ugut? ahhh ni bende yg lain even nak dekat same name die..kecuali la peras ugut...but still got peras kan? abaikan...
emosi same ah ngan perasaan... so bila sorang tu emo..seorang itu akan perasaan....tpi perasaan ape? marah,suka,gembira, sedih,teruje,terharu???
kasihan...kesian...kaseh...same jugak.......bermula daripada perkataan kasihan....tpi kasihan jugak blek lukekan perasaan org lain....kasihan pulak??
aku emo~ aku perasaan...masuk askar ahh camnihhh...
Subscribe to:
Posts (Atom)